13 May 2017 | Kapas Dalam Kenangan


Hi Kapas Sayang.

Masa mama bawak balik awak dari market dulu, awak besar tapak tangan saja. Sangat kecil tapi lincah. Mama rescue masa awak tengah main sorang-sorang tepi gerai kuih. Kakak sangat excited pertama kali tengok awak sebab warna awak cantik sangat macam lembu New Zealand.

Kakak selalu seludup awak masuk bilik masa nak tidur. Kadang-kadang awak nakal sangat kencing atas tilam, tapi masa tu awak baby lagi, kakak pasrahkan aje. Awak cepat belajar, bila banyak kali kakak pesan jangan nakal-nakal awak dah tak kencing atas tilam dah...

dan awak tak nak kencing langsung pulak sampailah kakak letak awak kat luar. Cepat-cepat awak lari pergi kencing/berak dekat rumput. Hahahaha.

Awak ni comel tau.

Masa kakak terpaksa pergi KL seminggu sebab tak ada orang nak pergi kakak rasa tak sedap hati. Patutlah, bila balik aje kakak tengok awak dah buta sebelah mata. Kakak sedih betul tak ada waktu awak perlukan kakak masa tu. 

Cepat sangat virus buat kerja kan, jahat betul.


Tapi kakak rasa awak tetap hensem walaupun mata awak tinggal satu. Awak ni kan Kapas, dah la hensem, manja pula tu. 

Kakak rasa awaklah kucing yang paling tabah bila kakak main bulu-bulu awak yang tebal sampai tersorok jari kakak bila usap tu. 

Awaklah paling baik tunggu kakak makan tapi tak akan minta selagi kakak tak bagi. 

Dan awaklah paling baik bagi kakak peluk tak pernah cakar. 


Orang kata putih ni bahaya, cepat kotor. Tapi awak ni tak pernah kotor. Asal kakak tengok awak je awak tengah mandi, asal awak tengah mandi je kakak tengok awak. Haish. Bersih sangat tau awak ni.

Semalam baru Kakak & Nana uli-uli perut awak. Awak tabah je bagi perut awak yang bambam tu. Kami teruja sebab awak makin hari makin besar dan sado. Kami picit-picit tangan awak tapi awak layankan aje. Terima kasih Kapas.


Kapas.

Tadi masa kakak tengah duduk kat ruang tamu. Mama datang kat kakak. Mama cakap.

"Kapas dah mati."

Kakak rasa dunia kakak dah berhenti berputar. Kakak selalu dengar kata-kata ni dalam drama, tapi harini kakak rasa sendiri, kakak tak percaya Kapas.

Kali pertama kakak mampu maafkan orang lain walaupun hati kakak rasa tersayat teruk. Kakak dah agak dah, Kapas budak baik, memang datang seketika dalam hidup kakak untuk mengajar kakak jadi baik juga.


Kakak dah janji lepas kakak dapat kerja, kakak nak sewa rumah dan bawa semua kucing kakak kat sana. Sebab kakak nak peluk semua masa tidur.

Tapi kakak tak sempat bawa awak Kapas.

Kapas mesti dah dapat 'rumah' baru kat SANA kan Kapas, jangan lupa kakak tau. Nanti Kapas cari kakak kalau tak nampak bayang Kakak kat sana tau :').

Kakak sayang Kapas.



Follow
Previous
Next Post »

33 Comments

Click here for Comments
5/14/2017 5:52 AM ×

Semoga Kapas bahagia di 'sana'.. take care Mai..

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/14/2017 7:38 AM ×

T_T... Harap Kapas tak lupa Kakak.... Tq Kak Sha <3

Reply
avatar
5/14/2017 10:50 AM ×

Sedih sangatkan bila kucing kesayangan kita mati.
Pakcik pun dah rasa bila kucing kesayangan 'Si Teten' mati tiba2.

Reply
avatar
5/14/2017 11:49 AM ×

Lepas baca ni rasa nak balik nak peluk je kucing kat rumah tu alaaaaa sedihnya 😭

Tabah ye Mai. Takpe dia dah selamat pulang ke tempat yang paling selamat 😌

Reply
avatar
5/14/2017 12:06 PM ×

Stay strong sis ..

Reply
avatar
Flavnesz
admin
5/14/2017 12:47 PM ×

Huarghhh.. Masuk habuk baca entry ni.. Mai dah jaga dia, Insya-Allah dia akan tunggu Mai kat SANA nanti.. 😭

Reply
avatar
Husna Rahman
admin
5/14/2017 4:09 PM ×

allahu boleh rasa sangat caner rasa tuh... sayang kapas!

Reply
avatar
5/14/2017 5:12 PM ×

terasa sebak Umi rasa..mesti Mai lagi teruk sampai bengkak mata kan..dan pasti Kapas sedang bahagia kat sana dan tak akan lupa Mai yg menjaga dia tu..bertabah ya Mai

Reply
avatar
5/14/2017 10:08 PM ×

Mohon bertabah mai. 😭

Reply
avatar
Kin Naz
admin
5/15/2017 9:10 AM ×

Akak faham perasaan mai. Akak pernah rasa apa yg mai rasa. Cuma beza kita kucing akak hilang macam tu aje. Mak akak kata mungkin dia dah pergi jauh

Reply
avatar
Lina Shaza
admin
5/15/2017 9:22 AM ×

siannye tgk kapas ni...sabar ye maii

Reply
avatar
Lea Azleeya
admin
5/15/2017 1:00 PM ×

comel jerk namanye.. Kapas.. Unik..

Reply
avatar
nadhie wueen
admin
5/15/2017 1:15 PM ×

Kesiannya. Mesti sedih sangat-sangat ni. Saya faham perasaan awak macam mana rasa bila haiwan kesayangan takda dah. T_T

Reply
avatar
Jun Zie
admin
5/15/2017 3:57 PM ×

Allahu sedihnya.. ='(insyallah kapas baik2 d sna..

Reply
avatar
HafizHafizol
admin
5/15/2017 4:20 PM ×

Dia punya mata comel je. sebelah putih. sebelah lagi hitam hehe

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/15/2017 7:24 PM ×

Betul tu Pakcik. Duk ternampak2 ja dia selalu tunggu masa orang basuh pinggan. Pemergian terkejut macm ni lagi sedih kan.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/15/2017 7:25 PM ×

Kan,,, tak boleh bayang kalau tak ada kucing2 ni...sunyinya hidup T_T. Terima kasih Ira. betul tu, dunia ni tak selamat untuk Kapas T_T.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/15/2017 8:13 PM ×

Thank you dear :)

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/15/2017 8:26 PM ×

InsyaAllah, mudah-mudahan dorang ingat kat kakak dorang ni kat SANA nanti, huhu.

Reply
avatar
5/16/2017 12:16 AM ×

Sedihnya Mai.. 😭 😭

Husniey pun ada kucing kesayangan yang mati dulu, walau takut nak main uli uli dia sangat (trauma memang gitu kan)

Memang sedih bila kita biasa tengok gelagatnya, bermain dgnnya tetiba dah takde mengejut.. 😥😥

Moga diberi gantian yang lebih baik

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/16/2017 7:46 AM ×

T_T Sakit kan...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/16/2017 7:51 AM ×

T_T sedih Umi..Duk ternampak2 ja bayang dia yang suka teman orang basuh pinggan tu. InsyaAllah, banyak kucing saya sayang yang dah tak ada, seronoknya kalau dapat berkumpul lagi.

Reply
avatar
Mrs. A
admin
5/16/2017 11:39 AM ×

Sobs..sobs..sobs... touching pulak Mrs. A

Rest in peace Kapas.

Reply
avatar
5/17/2017 9:19 AM ×

Sedihnyaa sis mai...rest in peace kapas. Kucing mati and kucing kene buang, perasaan sedih tu samaa. kucing kene buang pun perasaan macam sedih kucing dah mati :(

Reply
avatar
5/17/2017 9:20 AM ×

Take care sis mai, and rest in peace Kapas. Dia akan sentiasa ingat jasa tuan dia :(

Reply
avatar
dorsett pink
admin
5/18/2017 1:02 PM ×

comey nya bulu dia.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/18/2017 8:22 PM ×

Ramainyaa yang beri kata semangat, terima kasih semua <3

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/18/2017 8:24 PM ×

Kalau hilang lagi risau kan akak T_T

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/18/2017 8:25 PM ×

Sedih kan, ternampak-nampak depan mata...

Reply
avatar
Mellya Musa
admin
5/19/2017 10:48 AM ×

sedihnya mai.. Mellya teringin jugak nak bela kucing tapi takut.. Terperanjat macam nak sakit jantung bila kena cuit dengan kucing huhuhu macam mana ni..

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/19/2017 7:17 PM ×

T_T .. Tak apa Mellya, semoga nanti Mellya dapat atasi fobia dgn kucing ni...

Reply
avatar
5/20/2017 10:31 AM ×

apa yg kita syg kdg tu terpaksa pergi dlu.. dia mmg comel maiii! geram busyra tngokk..

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
5/20/2017 4:32 PM ×

Betul, yang sayang lebih tu kena ambil dulu. Redha je mampu. Hahaha gebu kan...

Reply
avatar

Tinggalkan pendapat/nota/surat cinta/amaran/soalan pada saya. Jika soalan saya akan menjawabnya, Jika nota cinta maka saya akan melawat blog anda semula.
Komen berbaur rasist, provokasi & lucah tidak akan dipublish. ConversionConversion EmoticonEmoticon