aku sedar tapi masih belum masanya aku berubah

Situasi 1 :
Godek-godek almari.Ada sportcheck pakaian oleh puan kakak.Haha...

Kakak : Ini baju ang selama ni?
Aku     :Ye la baju aku la.
Kakak :Ang pakai pi mana baju-baju ni?
Aku    :Pi mana-mana la.
Kakak :Aduhai~ *baju kanak2

Situasi 2 :

Sedang tempek bedak kat muka nak keluar umah.

Aku   : awat bedak takmau lekat kat muka aku.
kakak : ang tak pakai pelembab kut
aku   :kena pakai ke?
kakak :So ,ang tak dak la ekh?Nah pakai aku punya.
aku   :OooOOoo..baru ku tahu.

Situasi 3 :
Pakai tudung bawal setiap kali keluar dgn kawan.

kawan :Tanak cuba tudung trend baru ke?
aku     :hehe..tak pa la..

Situasi 4 :
Tunggu kawan make-up punya lama.

Aku :Udah la yaya,apa make-up lama sangat.
Yaya:Ang tak make up ke?
Aku :Ek!Ehehe..Tak pa la.
Yaya :Pucat gila.Kalau ye pun pakai la lipstick skit.
Aku :Hehehehe..

Situasi 5 :
Bukak almari adik yang tingkatan 3

Aku :Dah maju adik aku ni.Ada macam2 barangan kosmetik kecantikan.Amboi2..

Bukak almari aku.

Aku :Ada sebijik bedak garnier ja. :'(

________________________________________________

Amboi,sedih sungguh realiti hidup ni.Kahkah...Ye aku sedar la aku dah besar.Aku kena la jaga penampilan sikit macam perempuan dewasa.Tgk adik aku sendiri dah pandai bermake-up.Kakak aku pun tak abis2 tegur penampilan aku yang masih macam kanak-kanak.
Aku bukan tak nak bergaya la.Cuma aku tak sedap,tak enak,lagi tak asyik kalau bergaya pakai duit abah.Nanti aku tukar la fesyen pakaian aku,aku beli la make-up banyak2,tapi bila aku ada income sendiri la.Hekhek.Aku pun nak jugak jadi cun macam orang lain.
Sabaq sat naa..aku pun sedih juga bila org kutuk blakang kata aku skema..Aku sedih macam ni (T_________T)  , tapi dalam hati ja la.Aku rasa nak jerit kat telinga dia ,
"KAU INGAT KAU BERGAYA PAKAI DUIT BAPAK KAU STYLE SANGAT LA KAN!"
tapi aku dibesarkan sebagai seorang yang berbudi bahasa.Aku cuma "Takpa la,nak kata apa,kata je la."
p/s :Abah aku seorang yang bekerjaya tapi Abah aku pun pakai t-shirt biasa,sluar slack biasa,naik moto zaman aku tak lahir lagi,bila start je satu taman boleh dengar.Perlukah aku yang cuma penganggur nak berlagak lebih2?Tumpang duit org plak tu,mmg muka tak malu la.
 
Tapi kalau nak sponsor penganggur ni takpa juga,HAHAHA..Thanks kakak yg telah sponsor bermacam-macam benda kat aku.Sayang jugak kat adik busuk dia ni.Tak sabar nak pi 28 April ni , nak menayang kat kawan2 suprise. *MAIZAN!JANGAN RIAK!!!
*Baiklah,baiklah!

Post a Comment

7 Comments

  1. Cik Aina prefer pure beauty lagi :) Xpyh make up sgt pn okayy dear . Psl scrollbox tuh , awk p kt page neh . .
    http://www.myspacegens.com/handler.php?gen=scrollbox .
    if nk letak gmba , awk kna amek kod gmba tuh then paste jaa kt kotak d sblah knan awk tuh :) try lah okay ? if xjd , awk add lah Cik Aina kt FB ? search Aina Mansor okayy ? Sng Cik Aina nk tlg :)

    ReplyDelete
  2. hehe..just be urself ja dik..
    nt bila dh dpt keja mesti dh tau apa yg kita mau kn?
    heee..
    biar simple asal manis..
    =D

    ReplyDelete
  3. hahaha. sy pon tak pandai lagi mekup2 bagai. nntilah tunggu dah besar sikit. hehe

    ReplyDelete
  4. cik aina : terima kasih sgt2 tau..nty line elok eiza try.

    budak botak comel :hehe.tu la,,sikit2 lama2 jadi bukit.. *haha , takde kaitan

    echa : simple pun ok jugak kan...hehe

    cik azeya : tu la,tunggu besar sikit..hihi..ada duit sndiri best sikit

    ReplyDelete
  5. Maizan! Jgn riak! Nanti selipar koyak! Hahaa!

    ReplyDelete
  6. amboi JD Jen..hekhek..selipar i koyak u tlg la beli..

    ReplyDelete