Thyroid Function Test

Assalamualaikum.

Buat pembaca setia blog ini since zaman dulu-dulu, mesti pernah baca entry pasal tangan aku yang kadang-kadang akan bergetar. ENTRY INI sejak 2012. And i ignore komen2 yang suruh buat check up T_T.

The worst thing is keadaan tu bukan makin surut, but makin serious. Asyik kena marah dalam lab sebab aku tak mampu nak kendalikan apparatus dengan cekap, misalnya nak load sample dalam lubang gel sebesar tahi hidung tu, memang rabak la gel tu, sebab aku kan tangan ketar + gemuruh lagi.

Again, i ignore je sebab ala biasalah tu budak baru tak cekap lagi. Kena marah tu remeh temeh je. So aku tak ambil port. I always perasan bajet-bajet positive and kemam cekelat HACKS , ingatkan diri ini kurang glucose or just lapar je. 

Then , titik punca nak pergi buat Thyroid test ni sebab keadaan makin serious, because NOW I CAN'T EVEN HANDLE MY LEGS WHEN DRIVING. Giler nak accident??! Minta simpang lah ,nauzubillahi min zalik.

My friend pun perasan sebab selain tersengguk, kereta akan bergegar each time i tukar gear, sebab time nak tekan clutch tu, hanya Allah je tahu betapa stressnya aku nak kawal kaki jangan gegar, lutut jangan gegar pleaseee, but, it's shaking vigorously and seram weh.


Untuk orang yang takut jarum ni, seram jugak la nak kena amik darah bagai. Gulp. Tak sakit sangat pun tapi sebab nak gedik , so anggaplah sakitttt T_T.......

Within 24hours dah keluar result , pantas juga Pusat Kesihatan Uitm Shah Alam ni, laju sebab ada lab sendiri.

And...


See. Aku tengok result sorang member yang buat test yang sama, normal je, Takde pun flags mcm aku tu. Apehal pulak satu above range, satu below range. Aduh.

Esok nak dengar explanation dari doctor. 

Pray for me ya teman-teman. 

Bye assalamualaikum.


Post a Comment

2 Comments

  1. lama dah bia.. hope tade pape..semoga cepat sembuh my dear. cikmai dah aktif blog blik.. rindu lak cm dulu2. hihi

    ReplyDelete
  2. so mcm mne result?harap2 okay la ye..amiinnn

    ReplyDelete